سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استعلام اعتبار مجوز آژانسهای گردشگری

آژانس‌های گردشگری متعددی در ایران فعالیت می‌کنند و هرکدام از آن‌ها تبلیغات گسترده‌ای را برای فروش تورهای خود انجام می‌دهند. این حجم از تبلیغات و وعده و وعیدهایی که در هریک از آن‌ها داده می‌شود، مسافران را در انتخاب سردرگم می‌کند. نمی‌دانید با کدام آژانس همراه شوید و به کدام‌یک از آن‌ها اطمینان کنید. این کار راه‌حل بسیار ساده‌ای دارد. می‌توانید به راحتی استعلام اعتبار مجوز آژانس‌های گردشگری را بگیرید و با اطمینان در تور موردنظر خود ثبت‌نام کنید.

مجوز آژانس‌های گردشگری

آژانس‌های گردشگری قبل از تأسیس، نیاز به اخذ مجوزهایی دارند که باید آن‌ها را از سازمان‌ها و مؤسسات مربوطه دریافت نمایند. در این صورت می‌توانند دفتر خود را راه‌اندازی کنند و در آن فعالیت داشته باشند. این مجوزها بر اساس نوع فعالیت شرکت گردشگری به آن‌ها داده می‌شود. با توجه به این موضوع، مجوز آژانس‌های گردشگری به سه دسته تقسیم می‌شود :

مجوز بند الف: شرکت‌هایی که مجوز بند الف را دارا هستند، آژانس هواپیمایی نامیده می‌شوند. این شرکت‌ها در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت می‌کنند و مجوز خود را از سازمان هواپیمایی کل کشور دریافت می‌نمایند.

مجوز بند ب: شرکت‎هایی که مجوز بند ب را دریافت می‎کنند، آژانس خدمات جهانگردی هستند. این شرکت‌ها تورهای گردشگری داخلی و خارجی را برگزار می‌کنند. مدرک مدیر فنی ب از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر می‎شود.

مجوز بند پ: این شرکت‌ها با عنوان آژانس خدمات زیارتی شناخته می‎شوند و می‌توانند تورهای زیارتی را در داخل یا خارج از کشور برگزار کنند. آژانس‌های زیارتی حق برگزاری تورهای غیر زیارتی را ندارند. مجوز بند پ توسط سازمان حج و زیارت صادر می‌شود.

راه‌اندازی هریک از این دفاتر شرایط خاص خود را دارد. فرد متقاضی باید مدارک موردنیاز را داشته باشد و طبق قوانین پیش برود تا بتواند مجوزهای مربوطه را دریافت کند. شرکت‌های گردشگری می‌توانند در صورت داشتن شرایط موردنیاز، هر دو مجوز بند الف و ب را دریافت نمایند. در این صورت این اجازه را دارند که علاوه بر فروش بلیط و رزرو هتل، تورهای داخلی و خارجی را نیز برگزار نمایند. در صورتی که شرکت موردنظر صلاحیت لازم برای دریافت مجوز بند پ را داشته باشد، می‌تواند در کنار دو مجوز دیگر، مجوز برگزاری تورهای زیارتی را نیز دریافت نماید و هیچ محدودیتی برای صدور آن وجود ندارد.

مجوز آژانس‌های گردشگری

استعلام اعتبار مجوز آژانس‌های گردشگری

با توجه به موارد عنوان شده در بالا، اگر بخواهید با تورهای گردشگری همراه شوید، باید مجوز بند ب آژانس مسافرتی موردنظر خود را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار کافیست وارد سامانه سادرا، سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت، شوید و نام آژانس گردشگری موردنظر را جستجو کنید.